tisdag 12 november 2013

En helg på Tjörn

Vi åkte till stugan i helgen för att förbereda utbyggnaden genom att riva altanen och ta bort lite buskar mm. Vi upptäckte ganska snart att den var gediget gjord (svåger Styrbjörn igen). Vi (Bertil) fick bort ett par plankor innan vi gav upp det projektet och överlämnade det till grävskopan eller Stubben med tigersåg.
 
 
 
Nästa projekt blev att ta ner en berberishäck. Sticksigt och härligt. Gillade faktiskt regnet eftersom det gjorde att vi kunde elda upp eländet.
 
 
 
Lite pyssel blev det så klart också. Det mörknar ju ganska tidigt som tur är.
Full fart på produktionen av julkort. Jag gillar verkligen att klippa och klistra.
 
 
 
Jag är inte riktigt nöjd med mina bilder på bloggen ännu. Får nog kolla med någon som kan och sedan träna lite mer.
 
Ha det så bra tills vi hörs igen!
 

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med både stughäng och pyssel, bästa helgmyset kan jag tänka mig. Tack Gunilla, för att du är så underbart peppande på många sätt ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Häcken är borta :) jag kommer ihåg när man var liten och fick gå precis i mitten på grusgången, för på ena sidan rev man sig på häcken och på andra sidan så var det massa bin i mormors rosa blommor :) det kommer nog bli toppenfint när det blir färdigt. Härliga julkort!

    SvaraRadera